info@amt-ltd.com.ua

0 800 301 400

Що купити: мінітрактор чи мотоблок? Дилема складна лише на перший погляд

Comments (0) Новини компанії

Усі, у кого є бодай невелика земельна ділянка, знають, скільки сил забирає її обробіток. Адже, щоб замість дикої порості та бур’янів заряснів добрий врожай, землю треба доглядати. Взимку та навесні забезпечити затримання вологи. Потім зорати, закультивувати, внести гербіциди, добрива, посадити овочі чи зернові, бобові. Полоти, підгортати, обробляти від шкідників, зібрати врожай, прибрати бадилля та тверде коріння… Посадити багаторічні культури… І так весь рік. А ще ж важливо дотримати терміни операцій, не спізнитись. Тобто потрібні високопродуктивні, швидкі інструменти. Є безліч сільськогосподарських робочих механізмів та агрегатів: відвали, підгортальники, плуги, культиватори, сівалки, жатки, косарки, молотарки, картоплекопачі тощо. Без них селянин вчасно не впорається й не отримає гідної віддачі від вкладених зусиль. Але ці механізми не працюють самі, а потребують привідного тягача чи носія, тому їх назвали навісним та причіпним обладнанням. А тягачі й носії в сільському господарстві зазвичай є у двох формах машин: трактор та мотоблок.

Для регулювання висоти підіймання навісного обладнання або зміни швидкості обертання робочих механізмів на тракторах та мотоблоках встановлюють відповідне гідравлічне або механічне управління. Зважаючи на енергоозброєність машин, допустиму масу, прийнятну ціну, а також параметри навісного обладнання, трактори оснащуються гідравлічними, механічними або комбінованими системами, а мотоблоки — механічними.

Знайти найкращу рівновагу важливих показників

Яка ж із машин краща? Відповідь на це питання — в оптимальному балансі кількох показників:

  • Продуктивності. Адже, чим вища продуктивність механізмів для обробки землі, тим краще — робота займе менше часу. А продуктивність дуже залежить від розмірів та маси. Обладнання навісне трактора значно масивніше та важче, а отже, і продуктивніше, ніж навісне обладнання до мотоблока — менш вантажного та потужного.
  • Комфорту. Зручно, коли оператор перебуває в герметичній, шумозахисній кабіні трактора. Кондиціонер повітря, аудіосистема, компактний холодильник, регульоване за висотою й нахилом сидіння, ергономічне та автоматизоване керування зменшують втому й полегшують роботу. За цим показником також кращі трактори з кабіною.
  • Прохідності та маневреності. Тут перемога трактора не така очевидна. Повнопривідний трактор добре пройде по слабкому, вологому ґрунту. А от на невеликому моріжкові, похилому схилі, тим паче між дерев йому зовсім не зручно: ні проїхати, ні розвернутись. На таких ділянках може працювати лише мотоблок.
  • Вартості придбання та експлуатації. У цьому пункті однозначна перевага в мотоблока.

 

У різних класів тракторів свої переваги

Розгляньмо деякі переваги та недоліки на прикладі машин однієї з найбільших в Україні торгових марок сільськогосподарської техніки — компанії ДТЗ.
Потужні 50-сильні трактори ДТЗ 5504К мають чудові характеристики. Колеса повнопривідного шасі щільно втискаються в ґрунт. Завдяки чотирьом ведучим колесам із можливістю блокування заднього моста тяга машини відчутно зростає. Машина добре пересувається як із навісним, так і з причіпним обладнанням навіть на м’яких та сипучих ґрунтах.

Чотирициліндровий, оснащений турбонаддуванням двигун та 12-швидкісна реверсна коробка передач дають змогу впевнено працювати зі швидкістю від менше ніж двох до майже тридцяти кілометрів за годину. 3-точкова задня навісна система з регулюванням сили тиску на ґрунт призначена підняти обладнання вагою до 660 кг, а міцності та потужності вистачає навіть щоб витримати навантаження 1100 кг. Широка простора кабіна з великою площею скління й оглядом на 360° має обігрівач салону, бічні кватирки, передній та задній склоочисники, магнітолу. Але такий трактор виправдає себе лише на великих ділянках.

Для ведення господарства на середніх за розмірами ділянках якнайкраще годиться мінітрактор до 35 к. с., наприклад, Kentavr, Jinma, Dongfeng, Foton. Малі машини цих брендів випускаються з двигунами 16, 18, 24, 35 к. с. Вони, як правило, чудово центровані. На переважній більшості робоче місце відкрите, але є й моделі із закритою кабіною. Серед мінітракторів є як повнопривідні, так і з однією парою ведучих коліс. Невеликий трактор 4×2 колісною формулою не завжди гірший за повнопривідний, тому що не витрачає зайве паливо на роботу важкої трансмісії. У разі неправильного підбору передніх чи задніх коліс його осі не випереджають одна одну, тобто немає надмірних витрат палива, перевантаження трансмісії та карданного вала.

До беззаперечних переваг мінітракторів належать також:

  • компактність;
  • легкість керування, висока мобільність, малий тиск на родючий шар землі внаслідок малої ваги;
  • невеликі витрати на експлуатацію та технічне обслуговування.

Малі трактори мають значно меншу ціну придбання та витрати на обслуговування, ніж повнорозмірні.

 

Мотоблок — верткий «коник» із міцними м’язами

Попри досить прийнятні ціни та високу продуктивність, у багатьох випадках мінітрактори — також не найкращий буксир чи носій навісного обладнання. Часто для обробітку середньої або малої ділянки вистачить мотоблока. З ним можна скопати й підпушити, збагатити добривами ґрунт, сполоти бур’яни, вигребти тверде коріння та стебла, посадити, зібрати врожай та перевезти зібране до двору. Завдяки компактності та можливості розвернутися практично на місці він може працювати на поверхні з досить складним рельєфом та між деревами — там, де не пройде трактор.

Дизельні мотоблоки 10 к. с. або 12 к. с., які пропонує торгова марка ДТЗ, мають значний моторесурс і здатні працювати протягом дня без перерви. За продуктивністю вони близькі до мінітракторів. Окрім того, дизельні мотоблоки дають добру тягу навіть на малих обертах двигуна. Колеса з великим протектором мають чудову прохідність.

З порівняно невеликими обсягами робіт добре впораються навіть дизельні мотоблоки від 6 к. с. та мотоблоки бензинові 7 к. с. бренду ДТЗ. Бензиновий мотоблок простий у користуванні, має вагу ще меншу, ніж дизельний. Його запуск майже не залежить від температури повітря, що особливо зручно взимку. Головна вада бензинового мотоблока — трохи менший, ніж у дизельного, ресурс. Але це компенсується легкістю керування та меншою ціною. Мотоблок у багато разів дешевший за трактор, споживає небагато палива, не потребує великих витрат на обслуговування.

Остаточне рішення — за покупцем. Обидва види техніки — трактор та мотоблок — створені для користі власника сільського господарства. Вони ефективні та виправдають своє придбання, якщо вибір зроблено правильно.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *